torstai 17. marraskuuta 2016

Harkintaa ja pohdintaa

Pelargoni 'Red Ramble'
Viimeiset viikot olen viettänyt hiljaiseloa, työpäivän jälkeen olen istunut sohvalla rentoutuen käsitöiden äärellä. Pihalla olen käynyt ainoastaan hakemassa puita, ei mitään pihatöitä. Jouluvalokin on vielä sytyttämättä, vaikka sen suunnittelin tekeväni jo ajat sitten... Ehkä viikonloppuna...

Mutta ajatustyötä olen tehnyt... Kyllästyin kesällä kameraani (pokkari), joka tarkensi kuvia ihan miten sattui...
Pelargoni 'Ivory snow'

Päätin, että on aika hankkia oma järjestelmäkamera!!!! Eikä muuta kuin tuumasta toimeen, eli rupesin hankkimaan rahaa. Raha ei ole vieläkään kasassa, mutta ehkäpä Lohjan Menneen ajan joulumarkkinoiden jälkeen on... Mutta olen ruvennut opiskelemaan ja tutustumaan järjestelmäkameroihin...



Kirjoja, testejä, sukulaisten suosituksia, näiden avulla olen suunnitellut kameran hankintaa... Ensi viikolla ajattelin käväistä Helsingissä kameraliikkeessä kyselemässä ja katselemassa sopivaa. Ajattelin, että en ostaisi kaikkein halvinta, mutta en pysty maksamaan myöskään tuhansia euroja. Tonnilla pitää saada kaikki tarpeellinen. Mutta mitä tarvitsen ? No ainakin kameran ja perusobjektiivin, tätä olen pohtinut. Mutta tarvitsenko myös makraobjektiivin pelargonien kuvaamiseen ?


Tänään innostuin taas lueskelemaan postauksianne ja niistä tuli todella kesäinen olo. Ulkona vellova musta synkkyys väistyi :)

10 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä. Pitäisi itsekin panostaa kuvaukseen ja kameran saloihin enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinulla on jo nyt upeita kuvia blogissasi. Niitä aina ihailen ja yritän ottaa mallia

      Poista
  2. Viisasta perehtyä kirjallisuuteen, minä en ole oikein jaksanut. Mun järkkäri on suht edullinen perusmalli, mutta kyllä sillä on ihan kivoja kuvia saanut. Parannus oli aika suuri, kun aikaisemmin kuvasin kännykällä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin minusta on helpompi tällä hetkellä kuvata kännykällä kuin tuolla pokkarilla. Jotenkin sillä on helpompi tarkentaa kuvia. En minäkään mitään kallista järkkäriä aio ostaa, mutta en halua halvintakaan, enkä todellakaan mitään kallista ammattilaiskameraa.

      Poista
  3. Hieno juttu, kuvaaminen on kyllä nautinnollisempaa järkkärillä, kuin kännykällä tai pokkarilla. Minullakin on pikkuinen pokkari jossain mutta on kyllä unohtunut johonkin kaapin perukoille. Minulle avautui järkkärin myötä jotenkin aivan uusi valokuvauksen maailma :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan jo innolla päästä kokeilemaan kuvaamista kunnon kameralla... Ero on todennäköisesti huikea :)

      Poista
  4. Rajala on asiantunteva, mutta suht kallis liike, kannattaa tarkistaa myös gigantin ja muiden vastaavien liikkeiden hinnat ja tarjonta.

    Itsellä on kaksi Sonyn järkkärin runkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rajalaa ajattelin hyödyntää asiantuntemuksen takia, koska olen ihan noviisi kameranostaja. Lisäksi Rajala tarjoaa kameranostajille ilmaisen parin tunnin kamerakurssin, jolla opetellaan käyttämään ostosta.

      Katselemani kameramallin kohdalla on sellainen jännä tilanne, että se on Rajalalla halvempi kuin Gigantissa. Eipä olisi uskonut

      Poista
  5. Hei, käypä kurkkaamassa blogissani, siellä on sinulle haaste..

    VastaaPoista
  6. Mulla tulee kanssa ajoittain kuume hankkia järkkäri. Homma kuitenkin tyssää rahaan. Ei kiinnostaisi laittaa siihen muutamaa satasta kiinni, eikä kaikkein halvinta mallia ole pitkällä tähtäimellä välttämättä fiksua edes ostaa. Toinen homma on tuo opetteleminen... Ei millään viitsisi... =D Olet järkevä, kun otat asioista selvää jo etukäteen.

    VastaaPoista