sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Iltapuhteita tai sateen sattuessa...

Muutama päivä sitten postasin vastauksia Unelmapirtin Jonnan haasteeseen ja kirjoitin, etten ole paljoa koneella. Viihdyn poutapäivinä ulkona ja iltaisinkin puuhastelen paljon muuta, enkä istuskele koneella. Useimmiten kone on kuitenkin auki ja kuuntelen sen kautta musiikkia Spotifysta. Minulla ei ole telkkaria, eikä toimivaa radioa, joten tietokone antaa sopivaa taustamelua. Joku voisi sanoa, että ainahan minä olen Facebookissa. Niin voisi luulla, koska FB on minulla aina auki, mutta enpä minä siellä aktiivisesti vietä aikaa ja tarkkaile muiden tekemisiä, ehei, välillä käyn siellä kurkistelemassa.

No, mitä sitten teen. Enää en lue edes kirjoja, niin kuin ennen vanhaan. Lehdet (Kotipuutarha ja Kuluttaja-lehti) luen, kun ne kolahtavat postilaatikkoon, mutta harvemmin palaan niihin. Minä teen aina jotain käsilläni...

Muutamat kirjoneulesukat

Sitten olen innostunut tölkinnipsuista. Onneksi on sukulaisia, ystäviä ja tuttuja, jotka niitä minulle keräilevät, koska yhteen pannunaluseen menee 108 nipsua.

Pannunalusia
Käsillätekeminen on ihanan rentouttavaa puuhaa, mutta lankojen päättely ei. Siksi langanpäät ovatkin vielä päättelemättä. Teen ne  ihan viime tipassa ja kaikki kerrallla...

Pari viikkoa sitten innostuin taas ompelemaan... Löytyi sopiva malli ja siskoni lainasi minulle omaa saumuriani. Hieno tuli, paitsi että...

Aikuisten Mekkotehdas kirjan Vilma

Hauikseni eivät mahdu tunikan hihoihin. Eikä minulla ole edes isoa habaa, eikä roikkuvia alleja. Olisi pitänyt muistaa mitata kaavat, ennen kankaiden leikkaamista. Onneksi kangasta oli riittävästi, joten sain leikattua uudet hihat. Nyt vaan puuttuu se saumuri, että saisin uudet hihat kiinni. Aion vielä leikata 3 kangasta ja tehdä niistä samanlaiset, vain hihanpituus vaihtelee. Osaan teen pitkät hihat ja osaan lyhyet. Tuollaisia frilla-hihoja en taida enää tehdä.

Koska tunikaprojekti ei etene ilman saumuria, taidan aloittaa tölkinnipsujen lajittelun. Oletko muuten huomannut, että niitä on erilaisia... Työniloa, käsityöiloa <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti