maanantai 2. huhtikuuta 2012

Onko niittipyssyllä väliä????

Olen onnellinen kolmen niittipyssyn omistaja. Tavoitteena pitäisi olla tavaran vähentäminen eikä lisääminen, mutta tähän on jouduttu...

Ensimmäisen niittipyssyn hankin jo vuosia sitten. Se oli halpa, metallinen ja hyvin toimiva, kunnes siihen piti hankkia lisää niittejä. Sopivia ei löytynyt mistään!!!! Harmitti pirusti, mutta pakko oli hankkia uusi. K-raudassa suosittelivat sellaista naiselle sopivaa muovista Rapidin niittipyssyä. Joopa joo, oli sitten melkoinen lelu. Sillä pystyi muutaman niitin ampuman, mutta sen jälkeen se olikin jumissa. Laatikkoprojektin muovitusta en sillä halunnut tehdä, joten uusi niittipyssy oli saatava. Taas siis K-rautaan... Siellä sitten ihmettelin sopivaa, kun myyjä tuli kysymään, voiko olla avuksi. Uskomatonta, että rautakaupassa saa palvelua!!!!! Kerroin tarpeeni ja sanoin, että tuollaista lelua en enää halua (lelupyssyni oli siellä vielä myynnissä). Niinpä minulle suositeltiin yhtä metallista niittipyssyä, johon sopivat ne niitit, jotka ostin lelupyssyä varten. Kaupat tuli ja minä olin kolmannen niittipyssyn omistaja.

Käyttöopastusta laitteeseen en saanut ja siinä meinasikin tulla pieni ongelma. Suhteellisen helposti sain niittilokeron auki, mutta silti tungin niitit väärään paikkaan. Pitkään ihmettelin, että miksei tää ammu. Sitten huomasin kaiverruksen pyssyn kyljessä ja totesin, että enhän minä tuonne niitä niittejä laittanut. Hirveä homma repiä pihdeillä jumittuneita niittejä irti... Mutta nyt niittipyssy toimii kuten pitääkin.

2 kommenttia: